Виховна робота

Мета,принципи та завдання виховного процесу школи

Науково-методичний супровід

Виховна робота школи реалізується згідно “Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді”,

програми “Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів в Україні”

  1..Виховна програма “Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів…”

   2.Програма “Майбутнє починається сьогодні”

    3.Модульна програма «Мистецтво жити в громаді.»

                              Мета і завдання програми «Мистецтво жити в громаді.»

Мета  створити цілісну модель виховної системи, яка допоможе сформувати необхідні компетенції,надати ґрунтовні знання з різних предметів, сформувати громадянина, патріота,інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистості, готову протистояти викликам глобалізації життя.

     Завдання:

      розвиток у молоді ціннісного ставлення до суспільства і держави;

    виховання у школярів ціннісного ставлення до людей;

      формування ціннісного ставлення до природи;

     розвиток ціннісного ставлення до мистецтва;

     виховання ціннісного ставлення до праці;

     формування ціннісного ставлення до себе;

    робота шкільної організації самоврядування “Шанс”;

      робота шкільного Прес-центру, випуск газети “Шанс”;

    робота Школи сприяння здоров’ю;

     діяльність волонтерського загону “Соколята”;

      робота шкільного військово-патріотичного музею “У пам’яті народній”;

     участь у шкільних проектах “Юні й талановиті”, “Клас року”,”Учень року”;

     участь у міських змаганнях та конкурсах;

    організація і проведення акцій, екскурсій, походів, вікторин за напрямками виховання.

Модуль № 1 “Я -особистість”
(формування здорового способу життя, туристсько-краєзнавча робота ,художньо-естетичне виховання)

Мета: сформованість основ духовно-морального та фізичного розвитку особистості. Активізація задіяності класних колективів у роботі Школи сприяння здоров’ю та проекті “Юні й талановиті”.

Модуль № 2 “Сім’я, родина, люди”
(моральне та громадянське виховання)

Мета: Сформувати у школярів основи національних та загальнолюдських цінностей, сприяти засвоєнню сімейних,родинних та суспільних цінностей, усвідомлення учнями цінності соціального спілкування, сформувати соціально-комунікативні цінності.

Модуль № 3 “Моє майбутнє”
(профорієнтаційна діяльність, трудове виховання)

Мета: Дати поняття про важливість праці в житті людини, та потреби людини в праці. Сформувати готовність школярів до творчої праці, допомогти самовизначитися у виборі майбутньої професії.

Модуль № 4 “Я і природа”
(Екологічно-естетичне виховання)

Мета: сформованість понять та уявлень про довкілля, усвідомлення себе як невід’ємної частини природи, зв’язку стану довкілля та здоров’я людей, сформованість екологічної культури особистості.

Модуль № 5 “Я і культура”
(художньо-естетичне виховання)

Мета: сформувати в учнів естетичні почуття, уявлення і знання про мистецтво, потребу у спілкуванні з ним як основу естетичного та морального виховання., виховати естетично сформовану культурну особистість, яка розуміє цінності світової та інформаційної культури.

Модуль № 6 “Я і держава”
(патріотичне, правове та національне виховання)

Мета: дати основні поняття про народ, націю, суспільство, державу, сформувати потреби у збереженні та примноженні духовного та матеріального багатства українського народу.

В школі працюють цільові творчі проекти, спрямовані на  розвиток особистості школярів

    “Школа сприяння здоров’ю”,  навчально-виховний

      “Юні й талановиті”, багатоцільовий,виховний

      “Твори добро по всій землі”, благодійний

      “Наша школа, наше місто, наша Держава”,художньо-естетичний, виховний

      “Фітодизайн у нашому житті”,екологічно-естетичний

      “Сучасне рукоділля”, художньо-естетичний

      “Ми-українці”, навчально-виховний

“Українець – це назавжди!”, навчально-виховний

 

Школа сприяння здоров’ю

Керівник– Горобець Анастасія Анатоліївна

Кредо: Якщо є світло в душі,

Буде красива й здорова людина,

Якщо є красива й здорова людина,

 Буде гармонія в домі,

Якщо є гармонія в домі,

Буде порядок у нації,

Якщо є порядок у нації,

Буде красивим та здоровим світ.

Основні принципи організації виховної роботи

покращення роботи з дітьми, віднесених за станом здоровя до спецмедгруп;

–  виховання свідомого ставлення до навчання;

–  виховання самостійності виконання фізичних вправ;

–  організація гурткової роботи;

– проведення моніторингу рівня фізичного розвитку та здоров’я школярів;

–  покращення рівня теоретичних знань з  фізкультури,ОЗВ та ОМЗ;

–  використання на практиці передового досвіду;

   поповнення спортивного залу дидактичними  матеріалами.

Основна мета учителів фізкультури, ОЗВ, ОБЖ, ОМЗ

·        формування здорового способу життя;

·         підвищення соціальної активності і зміцнення  здоров’я школярів;

·         впровадження в навчальний процес елементів інноваційних технологій;

·         наступність у навчанні молодшої  

·        та середньої школи.

                                   

Виховний проект «Юні й талановиті»

Керівник – Стецюк Наталія Павлівна

Мета проекту:

Метою ігрової моделі проекту “Юні й талановиті” є розуміння основних принципів і законів демократичного суспільства, динаміка розвитку молодого покоління, розвиток основ демократії у внутрішкільних відносинах між учнями через роботу в організації учнівського самоврядування “Шанс”, формування активної,самодостатньої і життєво компетентної людини-громадянина української держави,розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, трудової культури.

                   Проект “Юні й талановиті” складається з 8–и етапів-місячників:

      1 етап, вересень, “Місяць безпеки дорожнього руху та здорового способу життя” (спортивні розваги, змагання, конкурси малюнків);

      2 етап, жовтень, “Місяць літератури, музики та мистецтва” (конкурс  художньої самодіяльності);

      3 етап, листопад, “Місяць народознавства”(конкурс фольклорних колективів);

      4 етап, грудень, “Місяць милосердя та любові” (акції, вистави, концерти);

    5 етап, січень, “Місяць краєзнавства”(краєзнавчі вікторини);

      6 етап, лютий, “Місяць науки та творчості.патріотичного виховання” (“Козацькі забави”, брейн-ринг з правознавства);
7 етап, березень, квітень, “Місяць екології, природи та людини”(конкурси малюнків, фото та відео робіт);

      8 етап, травень, “Місяць самоврядування”(підведення підсумків виховного проекту, визначення переможців у номінаціях”Клас року”, “Учень року”, рейтингу класних колективів)

 

                            Виховний проект«Клас року»

Керівник – Стецюк Наталія Павлівна

Мета:

– участь класних колективів у загально шкільних, міських. Обласних акціях, конкурсах, змаганнях,

– визначення рейтингу успішності участі класних колективів у даних заходах,

– визначення переможця-найактивніший клас року

 

                                   Виховний проект «Учень року»

Керівник – Стецюк Наталія Павлівна

Мета:

         розвиток творчих та навчальних здібностей учнів,

         участь учнів у шкільних, міських, обласних,Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, акціях,

         визначення найактивніших учасників-переможців протягом року.

 

              “Твори добро по всій землі”,благодійний проект

Керівник – Підгородецька Валентина Михайлівна

Мета:

      – Пропагування та розвиток в учнівської молоді таких загальнолюдських якостей,  як:гуманність, доброта, співчуття, милосердя, товариська підтримка;

      створення шкільного волонтерського руху для реалізації можливостей учнів набути знання, уміння та навички під час практичної благодійної діяльності;

      надання посильної допомоги соціально-незахищеним верствам населення мікрорайону школи, а саме в одному з найважливіших аспектів людини – повноцінному спілкуванні.

 

Навчально-практична діяльність”Створення галереї кімнатних рослин”

Керівник: Толстюк Тетяна Миколаївна

Спільний педагогічно-учнівський проект, який виховує любов до природи, екології та рослинництва. В проекті задіяні учні 8-11-х класів. Проект розраховано на аудиторію 1-11-х класів.

Мета:

         виховує позитивне ставлення до природи,зелених насаджень,

         створює озеленення шкільних приміщень,

         розвиває вміння та навички розведення кімнатних рослин,

         націлює на дослідницьку роботу з теми

                                Проект”Фітодизайн у школі”

Керівник: Толстюк Тетяна Миколаївна

Мета: розвиток творчих здібностей учнів, ознайомлення та поглиблення знань з фітодизайну, розвиток екологічної вихованості школярів.

                        Творчі проекти “Сучасне рукоділля” 

Керівник – Бурба Олена Йосипівна

Мета проекту:

– розвиток творчих здібностей учнів,

– оволодіння навичками вишивання, бісеро-плетіння, виготовлення м’якої іграшки з тканини

                 В школі діє організація
учнівського самоврядування «Шанс»

Організація включає в себе учнів 5-11-х класів

Керівник – Стецюк Наталія Павлівна

Організація має свій статут, згідно якого метою та
завданням учнівського самоврядування є
залучення учнів Загальноосвітньої школи до проведення навчального та
виховного процесу, сприяння інтелектуального, культурного та творчого розвитку;
виховання національної свідомості та соціальної активності особистості.

Завдання учнівського самоврядування:

1. Захист інтересів школяра;

2. Забезпечення виконання учнями Статуту школи,
Правил для учнів;

3. Сприяння навчальній, науковій, творчій,
спортивній діяльності;

4.Сприяння створенню відповідних умов для
навчально-виховного процесу;

5.
Проведення наукових, творчих, спортивних заходів, свят;

6. Забезпечення порядку у школі, організація
чергування;

7. Організація дозвілля на перервах;

8. Проведення загально шкільних лінійок, зборів,
конференцій,   виставок;

9. Організація роботи із збереження шкільного
майна;

10. Контроль за відвідуванням учнями школи;

11. Сприяння становлення іміджу школи.

Що  нас об’єднує:  прагнення
зробити шкільне життя змістовним, радіснішим, цікавішим, бажання діяти разом.

Що для нас
найдорожче:
свобода думки, особистість.

Про кого турбуємось: про тих, хто менший і слабший нас, один про одного
і про тих, хто в біді.

Що нам допомагає
жити
: гра, сюрприз, таємниця, вигадка, фантазія, те, що
ми вирішуємо і робимо самі.

Ми співпрацюємо: з усіма, кому зрозумілі і небайдужі наші інтереси,
справи, хто готовий допомагати нам.

Ми самі вирішуємо: хто входить в нашу

співдружність, які справи робити, які
свята нам проводити.

Якщо ти з нами: знайдеш друзів серед своїх ровесників і дорослих,
зможеш проявити себе там, де цікаво, не залишишся в радості і біді.

 

Має девіз

Можна жить, а можна існувати,

Можна думать, можна повторять,

Та не можуть душу зігрівати

Ті, що не палають, не горять.

В. Симоненко

                                  Структура учнівського
самоврядування

 В школі діє шкільний прес-центр,
який  випускає газету «Шанс»

Шеф-редактор – педагог-організатор Стецюк Н.П.

В школі діє військово-історичний музей визволителів нашого краю від    німецько-фашистських
загарбн
иків «В пам’яті народній

Керівник – Луцик Інна Степанівна

  Музей засновано 26 березня 2004 року до
60-річчя визволення міста
Кам’янця-Подільського від німецько-фашистських
загарбників з ініціативи
дирекції школи, педагогічного та учнівського колективів. Biн присвячений визволителям
нашого краю в
ід німецько-фашистських загарбників. Створений та функціонує на громадських засадах.

Мета
д
іяльності музею полягає в залученні учнів до пошуку, вивчення та
збереження
історико-культурної спадщини свого народу, у
формува
нні освіченої творчої особистості, у вихованні свідомих громадян Укранської держави. Головним завданням в роботі музею є: сприяти удосконаленню
навчаль
но-виховного
процесу; допомога
педагогічному
колективу у впровадженн
і нових нетрадиційних форм роботи з учнями; вивчення, охорона i пропаганда пам’яток icтopii Великої Вітчизняної війни; проведення освітньої роботи се­ред учнівської молоді та інших верств населения. Музей
проводить таку ро­боту: орга
нізовує дослідницьку діяльність, пошук нових матеріалів про визволителів нашого краю від німецько-фашистських загарбників, наших земляків-ветеранів Великої Вітчизняної війни; систематично поповнює фонд му­зею, створює i поповнює стаціонарні експозиції i виставки; проводить освітньо-виховну роботу серед учнівської молоді й населення; екскурсії, виховні години, масові заходи, виставки, зустрічі з ветеранами Великої Вічизняної війни; надає можливість використання матеріалів музею в навчально-виховному процесі.

                  В школі працює
шкільний Євроклуб «Сузір’я»

Керівник – Шкварчук Валерія Анатоліївна

Мета:

 об’єднати  зусилля народів Європи для
того, щоб зберегти демократичний політичний лад і повагу до прав людини і
громадянина,

 підсилити
соціальну солідарність, поліпшити загальний добробут і зберегти мир,

 займатися спільними проблемами на європейському рівні,

– формування свідомості молоді, яка, ставши відповідальними громадянами,
визнач
ить долю
Європи і буд
є
розвивати європейську свідомість
,

– одержання молоддю тих знань, умінь й навичок, що
допоможуть краще пізнати й зрозуміти інші культури і гідно зустрічати виклики
суспільства, у якому знання є основою.

У школі працюють
гуртки та секції різного спрямування

Від школи діють гуртки: “Олімп”,  “Сучасне рукоділля”, “Відмінний стрілок”, «Соколи-Джура»,
“Художня обробка деревини”,  «Чисте джерельце» – вокальна група, “Маршрут безпеки”, “Диво
калинове” середня  група,
.

Секції: “Юні волейболісти”, “Юні баскетболісти”.

Гуртки на базі школи: Футбольна секція “Форвард” – ДЮСШ№2, “Природа рідного краю” – ПНВО, “Юні садівники” – ПНВО, ” Юні орнітологи” – ПНВО, “Космічне макетування та моделювання” – ЦДЮТ, “Природа рідного краю” – ПНВО, “Фотонатуралісти” – ПНВО, “Світлофор” – ПНВО, гурток бісероплетіння – ЦДЮТ.

Робота з батьками

В школі
працює батьківський всеобуч

Мета:


покращення якості навчання та виховання учнів
школи через співпрацю з батьками,


порозуміння усіх учасників навчального процесу,


допомога батькам у навчанні та вихованні дітей.

Робота з батьками відбувається згідно примірного
плану і має індивідуальну, класну, загально шкільну форми проведення.

Роботу організовують та проводять класні
керівники, соціально-психологічна служба школи, адміністрація. До роботи
залучаються медичні, наукові, педагогічні, правові, юридичні та інші міські
структури.