НАКАЗ від 30.12.2023 Про впровадження електронного журналу
Наказ МОН від 09.09.2022 р. № 805 “Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників”
НАКАЗ від 17.03.2020 Про запровадження дистанційної форми роботи на період карантину
ПРАВИЛА внутрішнього трудового розпорядку для працівників ліцею №15
ПОЛОЖЕННЯ про академічну доброчесність учасників освітнього процесу 2023
ПОЛОЖЕННЯ про академічну доброчесність учасників освітнього процесу 2019
Розклад уроків 2024-2025 навчального року
Розклад уроків 2023-2024 навчального року
Розклад уроків 2022-2023 навчального року
Розклад уроків ІІ семестр 2022-2023 навчального року
Розклад уроків 2021-2022 навчального року
РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН на 2023-2024 навчальний рік
РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН на 2021-2022 навчальний рік
РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН на 2020-2021 навчальний рік
Мережа про кількість учнів по класах у 2020-2021 н.р. на 01.09.2020р.
До уваги учасників освітнього процесу!
Повідомляємо Вам, що діє урядова “гаряча лінія” 15-47 з питань протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству щодо дітей.
Особливості адаптаційного періоду
учнів п’ятих класів до навчання у середній шкільній ланці
Психологічні особливості молодшого підліткового віку.
Набуття почуття дорослості, прагнення відмежуватися від усього підкреслено дитячого – основна характеристика молодшого підлітка.
Пошук власної унікальності, пізнання власного «Я».
Заміна провідного виду діяльності – навчальної на спілкування – «Пізнання іншої, схожого на мене, дає можливість як у дзеркалі побачити і зрозуміти власне Я».
Висока розумова активність здатна розвиватися тільки в діяльності, що викликає позитивні емоції, відсутність адаптації до невдач, статусу «гіршого». Успіх (неуспіх) суттєво впливає на мотивацію навчання.
Фізіологічні особливості пубертатного віку визначають крайню емоційну нестабільність підлітка.
Поява потреби у гідному становищі в колективі однолітків, в сім’ї; підвищений інтерес до питання про «співвідношенні сил» у класі; прагнення уникнути ізоляції, обзавестися вірним другом.
Підвищена стомлюваність.
Відсутність авторитету віку; переоцінка своїх можливостей, реалізація яких передбачається у віддаленому майбутньому
Відраза до необґрунтованих заборон; сприйнятливість до промахів учителів.
Вимогливість до відповідності слова і діла; підвищений інтерес до спорту.
Проблеми:
Психологічні:
Зміна умов навчання;
Різноманітність і якісне ускладнення вимог, що висуваються до школяра різними вчителями;
Зміна позиції «старшого» у початковій школі на статус «самого маленького» у середній.
П’ятикласники пристрасно бажають добре вчитися, щоб радувати оточуючих. Але, зіткнувшись з першими труднощами, часто розчаровуються.
Декілька слів про навчальні проблеми п’ятикласників:
1) слабка навчальна підготовка у початкових класах.
2) Несформованість вміння аналізувати та синтезувати (нерозвинені розумові дії та операції), поганий мовленнєвий розвиток, слабкі увага та пам’ять.
3)Нерозвинута воля – небажання, «неможливість», за словами учнів, примусити себе постійно займатися навчанням. Таких дітей не приваблює мета, тому що для п’ятикласників характерне переважно емоційне ставлення до своєї діяльності.
Наслідки:
У адаптаційний період діти можуть стати більш тривожними, боязкими або, навпаки, «розв’язаними», надмірно гучними, метушливими.
Відбувається зниження працездатності, діти можуть стати забудькуватими, неорганізованими, іноді порушується сон, апетит.
Ознаки успішної адаптації:
O задоволеність дитини процесом навчання;
O дитина легко справляється з програмою;
O ступінь самостійності дитини при виконанні нею навчальних завдань, готовність вдатися до допомоги дорослого лише ПІСЛЯ спроб виконати завдання самому;
O задоволеність міжособистісними стосунками з однокласниками і вчителем.
Ознаки дезадаптації:
O змучений, стомлений зовнішній вигляд дитини.
O небажання дитину ділитися своїми враженнями про проведений день.
O прагнення відвернути дорослого від шкільних подій, переключити увагу на інші теми.
O небажання виконувати домашні завдання.
O негативні характеристики на адресу школи, вчителів, однокласників.
O скарги на ті чи інші події, пов’язані зі школою.
O неспокійний сон.
O труднощі ранкового пробудження, млявість.
O постійні скарги на погане самопочуття.
Чим можна допомогти ?
OПерша умова шкільного успіху п’ятикласника – безумовне прийняття дитини, незважаючи на ті невдачі, з якими він вже зіткнувся або може зіткнутися.
Створюйте умови для розвитку самостійності у поведінці дитини. У п’ятикласника неодмінно повинні бути домашні обов’язки, за виконання яких він несе відповідальність
ПАМ’ЯТКИ, РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
Шкільне життя п’ятикласників ускладнюється часто невиправдано високими вимогами до них з боку вчителів. Цього не можна допускати щонайменше з трьох причин:
– уповільнюється темп діяльності учнів, тоді як виконання певних видів робіт потребує більше часу;
– зміст навчальних предметів основної школи вибудовується систематично, що, у свою чергу, передбачає сформованість у школярів добре розвиненого теоретичного мислення. У п’ятикласників же воно тільки формується; вони звикли працювати з одиничними поняттями та термінами;
– високі вимоги до самостійності та відповідальності підлітків без урахування їх вікових особливостей можуть становити загрозу для емоційного благополуччя дитини.
Дорослі очікують від підлітків здатності розуміти інших людей, співіснувати з ними на принципах рівноправності та толерантності. Але у п’ятикласників ці властивості тільки починають формуватись, і їх розвиток вимагає терпіння, обережності, діалогового навчання, створення ситуацій, в яких підлітки навчаються враховувати різні точки зору. За цих обставин важливо, щоб учитель-предметник не переносив механічно методи навчання й форми взаємодії зі старшими школярами на учнів 5-го класу. Необхідно поступово вводити новий зміст і нові форми навчальної діяльності.
ПАМ’ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5-х КЛАСІВ
– Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
– Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).
– Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).
– Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.
– Пам’ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.
– Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.
– Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.
ПОРАДИ КЛАСНИМ КЕРІВНИКАМ 5-х класів щодо успішної адаптації учнів:
· проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;
· реалізовувати демократичний стиль керівництва;
· не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи;
· намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання, позитивне емоційне ставлення до навчального предмету;
· орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;
· допомогти учням із низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі:
· проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;
· залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
· на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;
· звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить
ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-х КЛАСАХ
– Відвідайте уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.
– Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну літературу.
– Пам’ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.
– Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам’ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.
– Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання.
– Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.
– Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.
– Забезпечуйте систематичне повторення.
– Уникайте перевантаження дітей.
– Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах
СЛОВА, ЯКІ ПІДТРИМУЮТЬ І ЯКІ РУЙНУЮТЬ ВІРУ В СЕБЕ
Слова підтримки
Знаючи тебе, я упевнений, що ви все зробили добре.
Ти робиш це дуже добре.
У тебе є деякі міркування з цього приводу? Чи готовий ти почати?