Учительська сторінка

НАКАЗ від 30.12.2023 Про впровадження електронного журналу

Наказ МОН від 09.09.2022 р. № 805 “Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників”

НАКАЗ від 17.03.2020 Про запровадження дистанційної форми роботи на період карантину

ПРАВИЛА внутрішнього трудового розпорядку для працівників ліцею №15

ПОЛОЖЕННЯ про академічну доброчесність учасників освітнього процесу 2023

ПОЛОЖЕННЯ про академічну доброчесність учасників освітнього процесу 2019

Розклад уроків 2024-2025 навчального року

Розклад уроків 1-4 класи

5-8 класи

9-11 класи

Розклад уроків 2023-2024 навчального року

Розклад уроків 1-4 класи

5-8 класи

9-11 класи

Розклад уроків 2022-2023 навчального року

Розклад уроків 1-4 класи

5-11 класи

Розклад уроків ІІ семестр 2022-2023 навчального року

Розклад уроків 1-4 класи

5-11 класи

Розклад уроків 2021-2022 навчального року

Розклад уроків 1-4 класи

5-11 класи

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН на 2023-2024 навчальний рік

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН на 2021-2022 навчальний рік

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН на 2020-2021 навчальний рік

Мережа про  кількість учнів по класах  у 2020-2021 н.р. на 01.09.2020р.

До уваги учасників освітнього процесу!

Повідомляємо Вам, що діє урядова “гаряча лінія” 15-47 з питань протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству щодо дітей.

Особливості адаптаційного періоду

учнів п’ятих класів до навчання у середній шкільній ланці

Психологічні особливості молодшого підліткового віку.

Набуття почуття дорослості, прагнення відмежуватися від усього підкреслено дитячого – основна характеристика молодшого підлітка.

 Пошук власної унікальності, пізнання власного «Я».

 Заміна провідного виду діяльності –  навчальної  на спілкування – «Пізнання іншої, схожого на мене, дає можливість як у дзеркалі побачити і зрозуміти власне Я».

 Висока розумова активність здатна розвиватися тільки в діяльності, що викликає позитивні емоції, відсутність адаптації до невдач, статусу «гіршого». Успіх (неуспіх) суттєво впливає на мотивацію навчання.

 Фізіологічні особливості пубертатного віку визначають крайню емоційну нестабільність підлітка.

Поява потреби  у гідному становищі в колективі однолітків, в сім’ї; підвищений інтерес до питання про «співвідношенні сил» у класі; прагнення уникнути ізоляції, обзавестися вірним другом.

Підвищена стомлюваність.

Відсутність авторитету віку; переоцінка своїх можливостей, реалізація яких передбачається у віддаленому майбутньому

 Відраза до необґрунтованих заборон; сприйнятливість до промахів учителів.

 Вимогливість до відповідності слова і діла; підвищений інтерес до спорту.

Проблеми:

Психологічні:

Зміна умов навчання;

Різноманітність і якісне ускладнення вимог, що висуваються  до школяра різними вчителями;

Зміна позиції «старшого» у початковій школі на статус «самого маленького» у середній.

П’ятикласники пристрасно бажають добре вчитися, щоб радувати оточуючих. Але, зіткнувшись з першими труднощами, часто розчаровуються.

 Декілька слів про навчальні проблеми п’ятикласників:

 1) слабка навчальна підготовка у початкових класах.

 2) Несформованість вміння аналізувати та синтезувати (нерозвинені розумові дії та операції), поганий мовленнєвий розвиток, слабкі увага та пам’ять.

 3)Нерозвинута воля – небажання, «неможливість», за словами учнів, примусити себе постійно займатися навчанням. Таких дітей не приваблює мета, тому що для п’ятикласників характерне переважно емоційне ставлення до своєї діяльності.

Наслідки:

У адаптаційний період діти можуть стати більш тривожними, боязкими або, навпаки, «розв’язаними», надмірно гучними, метушливими.

Відбувається зниження працездатності, діти можуть стати забудькуватими, неорганізованими, іноді порушується сон, апетит.

Ознаки успішної адаптації:

O задоволеність дитини процесом навчання;

O дитина легко справляється з програмою;

O ступінь самостійності дитини при виконанні нею навчальних завдань, готовність вдатися до допомоги дорослого лише ПІСЛЯ спроб виконати завдання самому;

O задоволеність міжособистісними стосунками з однокласниками і вчителем.

Ознаки дезадаптації:

O змучений, стомлений зовнішній вигляд дитини.

O небажання дитину ділитися своїми враженнями про проведений день.

O прагнення відвернути дорослого від шкільних подій, переключити увагу на інші теми.

O небажання виконувати домашні завдання.

O негативні характеристики на адресу школи, вчителів, однокласників.

O скарги на ті чи інші події, пов’язані зі школою.

O неспокійний сон.

O труднощі ранкового пробудження, млявість.

O постійні скарги на погане самопочуття.

Чим можна допомогти ?

OПерша умова шкільного успіху п’ятикласника – безумовне прийняття дитини, незважаючи на ті невдачі, з якими він вже зіткнувся або може зіткнутися.

Створюйте умови для розвитку самостійності у поведінці дитини. У п’ятикласника неодмінно повинні бути домашні обов’язки, за виконання яких він несе відповідальність

ПАМЯТКИ, РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

      Шкільне життя п’ятикласників ускладнюється часто невиправдано високими вимогами до них з боку вчителів. Цього не можна допускати щонайменше з трьох причин:

–   уповільнюється темп діяльності учнів, тоді як виконання певних видів робіт потребує більше часу;

–   зміст навчальних предметів основної школи вибудовується систематично, що, у свою чергу, передбачає сформованість у школярів добре розвиненого теоретичного мислення. У п’ятикласників же воно тільки формується; вони звикли працювати з одиничними поняттями та термінами;

–    високі вимоги до самостійності та відповідальності підлітків без урахування їх вікових особливостей можуть становити загрозу для емоційного благополуччя дитини.

 Дорослі  очікують від підлітків здатності розуміти інших людей, співіснувати з ними на принципах рівноправності та толерантності. Але у п’ятикласників ці властивості тільки починають формуватись, і їх розвиток вимагає терпіння, обережності, діалогового навчання, створення ситуацій, в яких підлітки навчаються враховувати різні точки зору. За цих обставин важливо, щоб учитель-предметник не переносив механічно методи навчання й форми взаємодії зі старшими школярами на учнів 5-го класу. Необхідно поступово вводити новий зміст і нові форми навчальної діяльності.

ПАМ’ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5-х КЛАСІВ

– Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

– Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).

– Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).

– Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.

– Пам’ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.

– Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.

– Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.

ПОРАДИ КЛАСНИМ КЕРІВНИКАМ 5-х класів щодо успішної адаптації учнів:

·        проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;

·        реалізовувати демократичний стиль керівництва;

·        не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи;

·        намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання, позитивне емоційне ставлення до навчального предмету;

·        орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;

·        допомогти учням із низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі:

·        проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;

·        залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;

·        на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;

·        звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить

ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-х КЛАСАХ

– Відвідайте уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.

– Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну літературу.

– Пам’ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.

– Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам’ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.

– Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання.

– Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.

– Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.

– Забезпечуйте систематичне повторення.

– Уникайте перевантаження дітей.

– Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах

СЛОВА, ЯКІ ПІДТРИМУЮТЬ І ЯКІ РУЙНУЮТЬ  ВІРУ В СЕБЕ

Слова підтримки

Знаючи тебе, я упевнений, що ви все зробили добре.

Ти робиш це дуже добре.

У тебе є деякі міркування з цього приводу? Чи готовий ти почати?