Мета,принципи та завдання виховного процесу школи
Науково-методичний супровід
Виховна робота школи реалізується згідно “Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді”,
програми “Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів в Україні”
1..Виховна програма “Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів…”
2.Програма “Майбутнє починається сьогодні”
3.Модульна програма «Мистецтво жити в громаді.»
Мета і завдання програми «Мистецтво жити в громаді.»
Мета– створити цілісну модель виховної системи, яка допоможе сформувати необхідні компетенції,надати ґрунтовні знання з різних предметів, сформувати громадянина, патріота,інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистості, готову протистояти викликам глобалізації життя.
Завдання:
розвиток у молоді ціннісного ставлення до суспільства і держави;
виховання у школярів ціннісного ставлення до людей;
формування ціннісного ставлення до природи;
розвиток ціннісного ставлення до мистецтва;
виховання ціннісного ставлення до праці;
формування ціннісного ставлення до себе;
робота шкільної організації самоврядування “Шанс”;
робота шкільного Прес-центру, випуск газети “Шанс”;
робота Школи сприяння здоров’ю;
діяльність волонтерського загону “Соколята”;
робота шкільного військово-патріотичного музею “У пам’яті народній”;
участь у шкільних проектах “Юні й талановиті”, “Клас року”,”Учень року”;
участь у міських змаганнях та конкурсах;
організація і проведення акцій, екскурсій, походів, вікторин за напрямками виховання.
Модуль № 1 “Я -особистість”
(формування здорового способу життя, туристсько-краєзнавча робота ,художньо-естетичне виховання)
Мета: сформованість основ духовно-морального та фізичного розвитку особистості. Активізація задіяності класних колективів у роботі Школи сприяння здоров’ю та проекті “Юні й талановиті”.
Модуль № 2 “Сім’я, родина, люди”
(моральне та громадянське виховання)
Мета: Сформувати у школярів основи національних та загальнолюдських цінностей, сприяти засвоєнню сімейних,родинних та суспільних цінностей, усвідомлення учнями цінності соціального спілкування, сформувати соціально-комунікативні цінності.
Модуль № 3 “Моє майбутнє”
(профорієнтаційна діяльність, трудове виховання)
Мета: Дати поняття про важливість праці в житті людини, та потреби людини в праці. Сформувати готовність школярів до творчої праці, допомогти самовизначитися у виборі майбутньої професії.
Модуль № 4 “Я і природа”
(Екологічно-естетичне виховання)
Мета: сформованість понять та уявлень про довкілля, усвідомлення себе як невід’ємної частини природи, зв’язку стану довкілля та здоров’я людей, сформованість екологічної культури особистості.
Модуль № 5 “Я і культура”
(художньо-естетичне виховання)
Мета: сформувати в учнів естетичні почуття, уявлення і знання про мистецтво, потребу у спілкуванні з ним як основу естетичного та морального виховання., виховати естетично сформовану культурну особистість, яка розуміє цінності світової та інформаційної культури.
Модуль № 6 “Я і держава”
(патріотичне, правове та національне виховання)
Мета: дати основні поняття про народ, націю, суспільство, державу, сформувати потреби у збереженні та примноженні духовного та матеріального багатства українського народу.
В школі працюють цільові творчі проекти, спрямовані на розвиток особистості школярів
“Школа сприяння здоров’ю”, навчально-виховний
“Юні й талановиті”, багатоцільовий,виховний
“Твори добро по всій землі”, благодійний
“Наша школа, наше місто, наша Держава”,художньо-естетичний, виховний
“Фітодизайн у нашому житті”,екологічно-естетичний
“Сучасне рукоділля”, художньо-естетичний
“Ми-українці”, навчально-виховний
“Українець – це назавжди!”, навчально-виховний
Школа сприяння здоров’ю
Керівник– Горобець Анастасія Анатоліївна
Кредо: Якщо є світло в душі,
Буде красива й здорова людина,
Якщо є красива й здорова людина,
Буде гармонія в домі,
Якщо є гармонія в домі,
Буде порядок у нації,
Якщо є порядок у нації,
Буде красивим та здоровим світ.
Основні принципи організації виховної роботи
– покращення роботи з дітьми, віднесених за станом здоров’я до спецмедгруп;
– виховання свідомого ставлення до навчання;
– виховання самостійності виконання фізичних вправ;
– організація гурткової роботи;
– проведення моніторингу рівня фізичного розвитку та здоров’я школярів;
– покращення рівня теоретичних знань з фізкультури,ОЗВ та ОМЗ;
– використання на практиці передового досвіду;
поповнення спортивного залу дидактичними матеріалами.
Основна мета учителів фізкультури, ОЗВ, ОБЖ, ОМЗ
· формування здорового способу життя;
· підвищення соціальної активності і зміцнення здоров’я школярів;
· впровадження в навчальний процес елементів інноваційних технологій;
· наступність у навчанні молодшої
· та середньої школи.
Виховний проект «Юні й талановиті»
Керівник – Стецюк Наталія Павлівна
Мета проекту:
Метою ігрової моделі проекту “Юні й талановиті” є розуміння основних принципів і законів демократичного суспільства, динаміка розвитку молодого покоління, розвиток основ демократії у внутрішкільних відносинах між учнями через роботу в організації учнівського самоврядування “Шанс”, формування активної,самодостатньої і життєво компетентної людини-громадянина української держави,розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, трудової культури.
Проект “Юні й талановиті” складається з 8–и етапів-місячників:
1 етап, вересень, “Місяць безпеки дорожнього руху та здорового способу життя” (спортивні розваги, змагання, конкурси малюнків);
2 етап, жовтень, “Місяць літератури, музики та мистецтва” (конкурс художньої самодіяльності);
3 етап, листопад, “Місяць народознавства”(конкурс фольклорних колективів);
4 етап, грудень, “Місяць милосердя та любові” (акції, вистави, концерти);
5 етап, січень, “Місяць краєзнавства”(краєзнавчі вікторини);
6 етап, лютий, “Місяць науки та творчості.патріотичного виховання” (“Козацькі забави”, брейн-ринг з правознавства);
7 етап, березень, квітень, “Місяць екології, природи та людини”(конкурси малюнків, фото та відео робіт);
8 етап, травень, “Місяць самоврядування”(підведення підсумків виховного проекту, визначення переможців у номінаціях”Клас року”, “Учень року”, рейтингу класних колективів)
Виховний проект«Клас року»
Керівник – Стецюк Наталія Павлівна
Мета:
– участь класних колективів у загально шкільних, міських. Обласних акціях, конкурсах, змаганнях,
– визначення рейтингу успішності участі класних колективів у даних заходах,
– визначення переможця-найактивніший клас року
Виховний проект «Учень року»
Керівник – Стецюк Наталія Павлівна
Мета:
– розвиток творчих та навчальних здібностей учнів,
– участь учнів у шкільних, міських, обласних,Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, акціях,
– визначення найактивніших учасників-переможців протягом року.
“Твори добро по всій землі”,благодійний проект
Керівник – Підгородецька Валентина Михайлівна
Мета:
– Пропагування та розвиток в учнівської молоді таких загальнолюдських якостей, як:гуманність, доброта, співчуття, милосердя, товариська підтримка;
створення шкільного волонтерського руху для реалізації можливостей учнів набути знання, уміння та навички під час практичної благодійної діяльності;
надання посильної допомоги соціально-незахищеним верствам населення мікрорайону школи, а саме в одному з найважливіших аспектів людини – повноцінному спілкуванні.
Навчально-практична діяльність”Створення галереї кімнатних рослин”
Керівник: Толстюк Тетяна Миколаївна
Спільний педагогічно-учнівський проект, який виховує любов до природи, екології та рослинництва. В проекті задіяні учні 8-11-х класів. Проект розраховано на аудиторію 1-11-х класів.
Мета:
– виховує позитивне ставлення до природи,зелених насаджень,
– створює озеленення шкільних приміщень,
– розвиває вміння та навички розведення кімнатних рослин,
– націлює на дослідницьку роботу з теми
Проект”Фітодизайн у школі”
Керівник: Толстюк Тетяна Миколаївна
Мета: розвиток творчих здібностей учнів, ознайомлення та поглиблення знань з фітодизайну, розвиток екологічної вихованості школярів.
Творчі проекти “Сучасне рукоділля”
Керівник – Бурба Олена Йосипівна
Мета проекту:
– розвиток творчих здібностей учнів,
– оволодіння навичками вишивання, бісеро-плетіння, виготовлення м’якої іграшки з тканини
В школі діє організація
учнівського самоврядування «Шанс»
Організація включає в себе учнів 5-11-х класів
Керівник – Стецюк Наталія Павлівна
Організація має свій статут, згідно якого метою та
завданням учнівського самоврядування є залучення учнів Загальноосвітньої школи до проведення навчального та
виховного процесу, сприяння інтелектуального, культурного та творчого розвитку;
виховання національної свідомості та соціальної активності особистості.
Завдання учнівського самоврядування:
1. Захист інтересів школяра;
2. Забезпечення виконання учнями Статуту школи,
Правил для учнів;
3. Сприяння навчальній, науковій, творчій,
спортивній діяльності;
4.Сприяння створенню відповідних умов для
навчально-виховного процесу;
5.
Проведення наукових, творчих, спортивних заходів, свят;
6. Забезпечення порядку у школі, організація
чергування;
7. Організація дозвілля на перервах;
8. Проведення загально шкільних лінійок, зборів,
конференцій, виставок;
9. Організація роботи із збереження шкільного
майна;
10. Контроль за відвідуванням учнями школи;
11. Сприяння становлення іміджу школи.
Що нас об’єднує: прагнення
зробити шкільне життя змістовним, радіснішим, цікавішим, бажання діяти разом.
Що для нас
найдорожче: свобода думки, особистість.
Про кого турбуємось: про тих, хто менший і слабший нас, один про одного
і про тих, хто в біді.
Що нам допомагає
жити: гра, сюрприз, таємниця, вигадка, фантазія, те, що
ми вирішуємо і робимо самі.
Ми співпрацюємо: з усіма, кому зрозумілі і небайдужі наші інтереси,
справи, хто готовий допомагати нам.
Ми самі вирішуємо: хто входить в нашу
співдружність, які справи робити, які
свята нам проводити.
Якщо ти з нами: знайдеш друзів серед своїх ровесників і дорослих,
зможеш проявити себе там, де цікаво, не залишишся в радості і біді.
Має девіз
Можна жить, а можна існувати,
Можна думать, можна повторять,
Та не можуть душу зігрівати
Ті, що не палають, не горять.
В. Симоненко
Структура учнівського
самоврядування
В школі діє шкільний прес-центр,
який випускає газету «Шанс»
Шеф-редактор – педагог-організатор Стецюк Н.П.
В школі діє військово-історичний музей визволителів нашого краю від німецько-фашистських
загарбників «В пам’яті народній“
Керівник – Луцик Інна Степанівна
Музей засновано 26 березня 2004 року до
60-річчя визволення міста Кам’янця-Подільського від німецько-фашистських
загарбників з ініціативи дирекції школи, педагогічного та учнівського колективів. Biн присвячений визволителям
нашого краю від німецько-фашистських загарбників. Створений та функціонує на громадських засадах.
Мета
діяльності музею полягає в залученні учнів до пошуку, вивчення та
збереження історико-культурної спадщини свого народу, у
формуванні освіченої творчої особистості, у вихованні свідомих громадян Укранської держави. Головним завданням в роботі музею є: сприяти удосконаленню
навчально-виховного
процесу; допомога педагогічному
колективу у впровадженні нових нетрадиційних форм роботи з учнями; вивчення, охорона i пропаганда пам’яток icтopii Великої Вітчизняної війни; проведення освітньої роботи серед учнівської молоді та інших верств населения. Музей
проводить таку роботу: організовує дослідницьку діяльність, пошук нових матеріалів про визволителів нашого краю від німецько-фашистських загарбників, наших земляків-ветеранів Великої Вітчизняної війни; систематично поповнює фонд музею, створює i поповнює стаціонарні експозиції i виставки; проводить освітньо-виховну роботу серед учнівської молоді й населення; екскурсії, виховні години, масові заходи, виставки, зустрічі з ветеранами Великої Вічизняної війни; надає можливість використання матеріалів музею в навчально-виховному процесі.
В школі працює
шкільний Євроклуб «Сузір’я»
Керівник – Шкварчук Валерія Анатоліївна
Мета:
– об’єднати зусилля народів Європи для
того, щоб зберегти демократичний політичний лад і повагу до прав людини і
громадянина,
– підсилити
соціальну солідарність, поліпшити загальний добробут і зберегти мир,
– займатися спільними проблемами на європейському рівні,
– формування свідомості молоді, яка, ставши відповідальними громадянами,
визначить долю
Європи і будє
розвивати європейську свідомість,
– одержання молоддю тих знань, умінь й навичок, що
допоможуть краще пізнати й зрозуміти інші культури і гідно зустрічати виклики
суспільства, у якому знання є основою.
У школі працюють
гуртки та секції різного спрямування
Від школи діють гуртки: “Олімп”, “Сучасне рукоділля”, “Відмінний стрілок”, «Соколи-Джура»,
“Художня обробка деревини”, «Чисте джерельце» – вокальна група, “Маршрут безпеки”, “Диво
калинове” середня група, .
Секції: “Юні волейболісти”, “Юні баскетболісти”.
Гуртки на базі школи: Футбольна секція “Форвард” – ДЮСШ№2, “Природа рідного краю” – ПНВО, “Юні садівники” – ПНВО, ” Юні орнітологи” – ПНВО, “Космічне макетування та моделювання” – ЦДЮТ, “Природа рідного краю” – ПНВО, “Фотонатуралісти” – ПНВО, “Світлофор” – ПНВО, гурток бісероплетіння – ЦДЮТ.
Робота з батьками
В школі
працює батьківський всеобуч
Мета:
–
покращення якості навчання та виховання учнів
школи через співпрацю з батьками,
–
порозуміння усіх учасників навчального процесу,
–
допомога батькам у навчанні та вихованні дітей.
Робота з батьками відбувається згідно примірного
плану і має індивідуальну, класну, загально шкільну форми проведення.
Роботу організовують та проводять класні
керівники, соціально-психологічна служба школи, адміністрація. До роботи
залучаються медичні, наукові, педагогічні, правові, юридичні та інші міські
структури.